Add meg a nevét és az e-mail címét annak, akivel meg szeretnéd osztani a cikket:

Diétás és fogyókúrás tévhitek

04január
2015

Diétás és fogyókúrás tévhitek

Sokan az új év kezdetén fogadalmat tesznek arra nézve, hogy a következő évben jobban odafigyelnek testsúlyukra, megszabadulnak plusz kilóiktól. Összegyűjtöttünk néhány tévhitet, amit érdemes szem előtt tartani mielőtt belevágsz.

Szeretnénk mindenekelőtt leszögezni, hogy mi azon az állásponton vagyunk miszerint mindennek az alapja a mértékletesség: nagyszerű, ha van egy elhatározás, ám bánjunk csínján a diétával is és ne fogadjunk el mindent magától értetődőnek. Összegyűjtöttünk néhány tévhitet a fogyókúrázók, diétázók számára, amit érdemes szem előtt tartani.  

1.     Ne reggelizz, így gyorsabban fogysz!  

Ez netto hülyeség. Gondold csak végig, miért: az ébredés után bevitt táplálék motorja a szervezetednek, ráadásul ha reggel nem eszel semmit, akkor délben még többet fogsz enni, ugye? Persze reggelire sem javasoljuk a “mindent bele” étkezést, de egy rostban gazdag reggeli remek napindító lehet. Ha már a napod jól indult és, már csak egy finom zárás kell. Egy diétás és kellően kiadós KitchenBox vacsoránál nincs job választás.  

  

2.     Ősi ellenségünk a szénhidrát 

Ezt a mondatot is elfelejthetjük, de mégis a legjobban akkor járunk, ha helyén kezeljük. Az egyszerű szénhidrátok, amit a liszt és a cukor tartalmaznak, csak átmeneti telitettséget adnak, ám az összetett szénhidrátok, amiket például a teljes kiőrlésű péksütemények tartalmaznak, azok hosszantartó telítettségérzést biztosítanak és kellő energiával látnak el. Nézz körbe, a KitchenBox ételei is tartalmaznak szénhidrátot, ám mégis tápláló, egészséges ételeket találsz kínálatunkban.   

  

3.     A tejtermékek hizlalnak  

Korábban sokan úgy vélték, hogy a fogyókúra ideje alatt érdemes a tejtermékeket, kiváltképp a sajtokat, egyszerűen kihagyni az étrendből. Ám egy véletlen során kutatók arra jöttek rá, hogy a kalcium – amit a tejtermékek nagy mennyiségben tartalmaznak, – súlycsökkentő hatású. Természetesen heves viták következtek, majd újabb vizsgálatok alátámasztották ezt az eredményt. És nézd meg, azóta a diéták nagy többségének reggeli ajánlata egy pohár alacsony zsírtartalmú joghurt zabkorpával és gyümölcsökkel. Ételeink elkészítésekor azokra is gondolunk, akik érzékenyek a laktózra, azaz a tejcukorra: nekik külön jelezzük, mely ételeink laktózmentesek.  

4.     Este 6 után nem eszem

És ugyan miért nem? Ez is egy újabb tévhit. Nyilván este hat után érdemes inkább fehérjét fogyasztani, azaz húsokat például zöldséggel. De minden annak a függvénye, hogy mikor fekszünk le aludni. Ne az legyen a támpont az utolsó étkezésnél, hogy hány óra után nem eszünk, hanem az, hogy hány órakor megyünk aludni. Azt tanácsoljuk, hogy lefekvés előtt 2 órával már ne együnk. Viszont azoknak, akik edzeni járnak és teszik ezt például este, azoknak edzés után mindenképp célszerű gyors felszívódású szénhidrátokat fogyasztani. Ennek célja, hogy feltöltsük a szervezet glikogénraktárait (tárolt energia). Ilyenkor ugyanis az elfogyasztott szénhidrátok nem zsírraktárainkat gazdagítják, hanem csupán az izmok glikogénraktárainak visszatöltésére fordítódnak. Előre kimért ételeinkkel ráadásul nem eshetsz abba a hibába, hogy jóval több szénhidrátot viszel be szervezetedbe, mint amennyire annak szüksége van. Nézd meg a kalóriatáblázatot ételeink mellett.      

5. Burgonya: a veszedelem forrása!   

Szintén badarság. A krumpli bár azok közé az ételek közé lett sorolva, melyek a fogyókúrázók legnagyobb veszedelme, itt sincs másról szó, mint egy új nézőpontról. Ha a krumplira nem mint bő olajban kisütött finomságra tekintesz, akkor azonnal eszedbe juthat a párolás, esetleg grillezés és így ez a fenyegető “kalóriaszörny” máris megszelídül, laktató, energiát adó finomsággá avanzsálódik. Nézd csak ételeinket, milyen sokszínűen tálaljuk neked a krumplit. Érdemes megkóstolni minden felkínált formában.    

Már talán te is látod, hogy célunk az egészséges, ámde finom ételek felkínálása és ezáltal társadalmunk rávezetése arra, hogy egy csipetnyi fogékonysággal és leleményességgel milyen új ízekhez juthatunk, amik diétánk remek kiegészítői.  

 

Címkék: diéta, diétás receptek, fogyás

 
   

Cikkek, amik még érdekelhetnek

10szeptember
2015

Hízik a magyar

Ez nem a legújabb egész estés nemzeti filmalkotás címe, hanem egy nemrégiben publikált kutatás eredménye. A statisztikák szerint a magyarok közel kétharmada (65%) küzd súlyproblémával, ráadásul ez a szám évről-évre emelkedik.
Részletek
04augusztus
2015

5+1 gondolat, miért kényelmes a KitchenBox-szal a főzés

Ahány ember, annyi féle gondolat és érzés a főzéssel kapcsolatban. Egyesek imádnak a konyhában alkotni, míg mások éppen csak barátkoznak a főzés gondolatával. Legutóbbi felmérésünkből viszont az derült ki, hogy éppen 5+1 dologról eléggé egyöntetűen nyilatkoztatok, megerősítve ezzel alapgondolatunkat. Mik is ezek?
Részletek
09június
2015

Művészetek völgyére a KitchenBox-szal

Legújabb együttműködésünknek köszönhetően ezúttal a 2015-ös Művészetek Völgye belépőjével szeretnénk megajándékozni legszerencsésebb vásárlóinkat, akik a fesztivál első napjára páros, ingyenes belépőjegyet kapnak rendeléseik mellé.
Részletek

Newsletter subscribe

Hello Expats! Welcome to Budapest! Enjoy the city and also our unique service.

We deliver delicious and healthy ready to cook meals with all the pre-measured ingredients and easy to follow recipe cards to your doorstep twice weekly.

Sign-up now! We will start soon in English. OR if you wish to give us a try, ask your Hungarian friend to help you out on our Hungarian website.

Cancel

Változás a szállítási napban az augusztus 20-ai ünnep miatt!

Annak érdekében, hogy a tőlünk megszokott minőséget garantálni tudjuk, augusztus 21-én (péntek) szállításunkat szüneteltetjük. Az augusztus 20-i ünnep után az első szállítási nap 2015.08.25. (kedd).

Értem